fredag 17 augusti 2012

Ridning och sk "nybörjare"

Jag anmälde mig till en nybörjarkurs i ridning eftersom jag inte har suttit på en häst  (haft egen häst) på drygt 20 år.
Inte något nervös.  Kände mig som tönten från stan och inte från landet. Ingen fanns för att ge mig en introduktion i klubben. Frågade en liten tjej:
 -Jaha, vad gör jag nu då?
Så bra! Hon visade mig runt och förklarade hur allt gick till. Underbar liten tjej!
 Nykomligar i klubben är det alla som har varit där tidigare och vet hur det går till?
Tur att jag inte är speciellt blyg av mig! Det funkade i alla fall till slut för min del!


1 kommentar:

  1. Vad roligt att du hittat tillbaka till ett intresse! Själv har jag aldrig gillat hästar men jag stickar ju istället och gosar med katter. Hoppas du fortsätter, det är ju bra motion!

    SvaraRadera